Prezenty na Dzień Matki
25 maja 2018
Róż do policzków Bourjois – opinia
26 czerwca 2018

Dlaczego warto uprawiać sport?

Regularna aktywność fizyczna jest niezwykle ważna w zachowaniu zdrowia fizycznego, jak i psychicznego. Zgadzam się z tym całkowicie. Jak ćwiczymy czy uprawiamy ruch pod postacią spaceru, mózg staje się dotleniony. Dochodzi do powstania nowych komórek i połączeń nerwowych. Wytwarzają się także endorfiny – hormony szczęścia, które pozytywnie wpływają na nastrój.

Niedostateczna ilość ruchu może prowadzić do wielu schorzeń, nie mówiąc o otyłości. Obecnie wiele osób prowadzi siedzący tryb życia. Dojeżdżamy komunikacją albo samochodem do pracy czy szkoły, potem siedzimy tam przez 8 godzin, zaś po pracy znowu dom i siedzenie na kanapie przed telewizorem.
Z własnego doświadczenia wiem, jak bardzo ważny jest dla mnie ruch.

 

Sport to zdrowie.

 

Chyba bym zwariowała, gdybym nie miała codziennej porcji aktywności fizycznej. U mnie jest to najczęściej spacer albo marsz. Od pewnego czasu zaczęłam też korzystać z siłowni pod chmurką na osiedlu. Staram się ćwiczyć każdego wieczora przez 30 minut. Taki krótki wysiłek fizyczny daje mi bardzo wiele. Mój organizm stał się bardziej wydolny. Mniej się męczę, jestem silniejsza oraz mam lepszy nastrój. Łatwiej też radzę sobie z negatywnymi emocjami.



W zdrowym ciele zdrowy duch.



Nie musicie uprawiać od razu sportu wyczynowo. Na początek może to być regularny spacer, marsz z kijkami, bieganie albo jazda na rowerze. Osobiście lubię też czasem chodzić  na basen. Wybór aktywności należy do was. Najważniejsze aby stała się ona integralną częścią waszego życia. Wówczas odczujecie różnicę w samopoczuciu.

Dlaczego warto uprawiać sport/ruszać się? Zalety ćwiczeń fizycznych.

 

❣lepsze samopoczucie, więcej energii, lepsze myślenie i pamięć (zmniejszenie stresu i związanego z nim napięcia nerwowego)

❣ wzrost odporności

❣ wzmocnienie układu kostnego

❣ regulacja ciśnienia tętniczego, wzmocnienie pracy serca oraz naczyń krwionośnych

❣ poprawa jakości snu

❣ uczy wytrwałości i pokory

❣ zgrabna sylwetka (poprawa metabolizmu)

❣ sprzyja budowaniu relacji społecznych (zajęcia grupowe).



Co robić jeśli nie chce się ćwiczyć?

Pomimo niechęci, regularnie wyprowadzaj siebie na świeże powietrze. Wyjdź na 30-minutowy spacer albo marsz, a zobaczysz że po powrocie odczujesz zmianę swojego samopoczucia. Może to brzmi idiotycznie ale musisz nauczyć swój organizm nowych doznań. Zacznij od lekkich ćwiczeń nawet w domu, jeśli nie masz innej możliwości. Z czasem możesz zwiększać ich intensywność. Pamiętaj jednak, aby nie terroryzować się.

 

Lubicie aktywność fizyczną? Uprawiacie jakiś sport?

<< Zobacz też : Jak zwiększyć odporność?

Helen G.

loading...

5 Komentarze

  1. Marzena T (Mania) napisał(a):

    Warto ćwiczyć tym bardziej że nasz współczesny tryb życia nie jest taki jak naszych dziadków. Mniej się ruszamy i dużo siedzimy. Kiedyś ludzie nie ćwiczyli tylko szli robić w pole

  2. JolaK napisał(a):

    Dużo spaceruję i jeżdżę na rowerze, bo taka forma aktywności najbardziej mi odpowiada.

  3. Basia napisał(a):

    Ja ostatnio jeżdżę do pracy rowerem – powrót jest trudny biorąc pod uwagę górę, na jakiej mieszkam, ale jakoś daję radę 🙂

  4. Anna napisał(a):

    Aktywność fizyczna jest fajna, ale trzeba mieć na nią czas. To jest problem największy. Owszem, można np. poćwiczyć nawet i w pracy na krześle, ale to nie to samo co godzinka treningu, jogi czy pilatesu, a nawet wyjazd na godzinkę na rower. Praca, dzieci, remonty… nie chcę narzekać, ale czasem jest trudno znaleźć chwilę nawet, by pobiegać. Ale uprawiać sport na pewno warto.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powiadom mnie o kolejnym komentarzu przez email. Możesz również subskrybować ten wpis bez komentowania.