n/a
Fakty i mity o odchudzaniu
Bourjois, Healthy Mix, BB Cream 01 light – opinia
23 marca 2020
Fakty i mity o odchudzaniu
Właściwości lecznicze sody oczyszczonej
16 kwietnia 2020

Fakty i mity o odchudzaniu

Fakty i mity o odchudzaniu

Wokół tematu odchudzania krąży wiele teorii. Nie wszystkie są prawdziwe, chociażby te o unikaniu tłuszczy w diecie czy stosowaniu produktów light. Dlatego często odchudzanie jest nieskuteczne i staje się prawdziwą mordęgą. Poniżej przedstawiam typowe fakty i mity o odchudzaniu, które warto zapamiętać, jeśli zależy wam na zachowaniu szczupłej sylwetki. 

Fakty i mity o odchudzaniu

Ziemniaki są tuczące – MIT

Ziemniaki wcale nie tuczą. Wręcz przeciwnie, są niskokaloryczne. W 100g ziemniaki zawierają jedynie 75 kalorii. Mowa oczywiście o gotowanych ziemniakach, bez żadnych dodatków jak sos czy tłuszcz. Kaloryczne są natomiast frytki czy placki.



Produkty typu ‘light’ wspomagają odchudzanie – MIT

Produkty light są szkodliwe dla zdrowia. Unikajmy ich jak tylko możemy. Zamiast cukru zawierają rakotwórcze słodziki. Produkty light są co prawda niskokaloryczne,  niemniej jednak tłuszcz jest zazwyczaj zastępowany innymi równie kalorycznymi składnikami. Produkty light wcale nie wspomagają procesu odchudzania.

 

Bez śniadania schudnę szybciej – MIT

Śniadanie stanowi najważniejszy posiłek w ciągu dnia, gdyż dostarcza nam niezbędnej energii na większość dnia. Unikanie śniadań powoduje zwolnienie metabolizmu. Organizm będzie starał się robić zapasy poprzez odkładanie tkanki tłuszczowej. W efekcie będziemy odczuwali zwiększony apetyt w ciągu dnia i tym samym ryzykowali przybraniem na wadze.  

Fakty i mity o odchudzaniu

Ciemne razowe pieczywo jest zdrowsze od białego – FAKT

Ciemne razowe pieczywo zawiera znacznie więcej składników odżywczych, niż biały chleb. Dzięki dużej zawartości błonnika ciemne pieczywo na dłużej zapewnia uczucie sytości.

 

Aktywność fizyczna pomaga schudnąć – FAKT

Codzienna dawka ruchu wraz ze zbilansowaną dietą jest niezbędna w skutecznym odchudzaniu. Na dobry początek wystarczy codzienny 30-minutowy marsz. Aktywność fizyczna poprawia metabolizm oraz nasze samopoczucie. Pamiętajmy, że krótki i intensywny wysiłek fizyczny nie sprawi, że spalimy tkankę tłuszczową, a jedynie węglowodany.

 

Zdrowiej jest jeść mniej a częściej, niż więcej a rzadziej – FAKT

Najzdrowiej jest spożywać 4-5 niewielkich posiłków dziennie. Unikniemy dzięki temu wilczego napadu głodu oraz gwałtownych spadków glukozy we krwi.


 

Głodówka sprzyja  odchudzaniu – MIT

Głodówki nie powinniśmy traktować jako metody utraty zbędnych kilogramów. Głównym celem głodówki jest detoks organizmu. Utrata wagi jest zwykle tylko chwilowa, bowiem po zakończeniu głodówki wracamy do normalnego żywienia. Głodówkę warto przeprowadzać pod okiem lekarza specjalisty.


Nie należy pić podczas posiłku – FAKT

Spożywanie płynów podczas posiłków niekorzystnie wpływa na trawienie. Zaleca się pić albo 30 minut przed posiłkiem lub godzinę po.


Fakty i mity o odchudzaniu

Podczas odchudzania należy unikać tłuszczy – MIT

Nie można całkowicie unikać spożywania tłuszczów a co najwyżej ograniczyć. Tłuszcze są swoistym paliwem dla organizmu, zapewniają energię.

 

Przy odchudzaniu czekolada jest zabroniona – MIT

Podczas odchudzania należy unikać typowych słodyczy, jak ciastka, batony czy cukierki. Spokojnie można od czasu do czasu zjeść kostkę najlepiej gorzkiej czekolady. Im więcej zawiera ona kakao, tym lepiej.



Po 18 nie wolno nic jeść – MIT

Nie istnieją sztywne granice spożywania kolacji. Dużo zależy od naszego trybu dnia oraz o której godzinie chodzimy spać. Ostatni posiłek należy spożyć na  2-3 godziny przed snem. Jeśli zbyt wcześnie zjemy kolację, kładąc się spać będziemy odczuwali nieprzyjemne burczenie w brzuchu.

 

Owoce można jeść bez ograniczeń – MIT

Faktem jest, że owoce są zdrowe i potrzebne w naszej codziennej diecie. Nie przesadzajmy jednak z ich ilością. Owoce są głównie źródłem węglowodanów. Niektóre owoce jak np. winogrona, gruszki albo banany mogą przyczyniać się wzrostu poziomu glukozy we krwi. Owoce warto spożywać każdego dnia, lecz rozsądnych ilościach.

Fakty i mity o odchudzaniu

Niedostatek snu sprzyja tyciu – FAKT

Wysypianie się kluczem do sukcesu w walce o szczupłą sylwetkę. Niewyspany człowiek w ciągu dnia jest drażliwy, może mieć też problemy z koncentracja oraz odczuwa wzmożony apetyt.

 

Rzucenie palenia powoduje przyrost masy ciała – FAKT

Nikotyna hamuje łaknienie i zwiększa tempo przemiany materii. Zaprzestanie palenia papierosów bardzo często powoduje przyrost masy ciała, zwykle na poziomie około 4 kg. Osoby, które zaprzestały palenia papierosów mogą odczuwać zwiększony apetyt oraz obniżony nastrój.




Woda wspomaga odchudzanie – FAKT

Woda hamuje uczucie głodu. Woda oczyszcza organizm z toksyn, poprawia także samopoczucie. Zaleca się pić około 1,5 l niegazowanej wody mineralnej.


 

Zbyt szybkie jedzenie sprzyja tyciu – FAKT

Jedząc zbyt szybko i łapczywie, pochłaniamy dużo więcej pożywienia niż zwykle. Poza tym narażamy swój organizm na problemy trawienie. Pamiętajmy, że uczucie sytości pojawia się w mózgu zwykle około 15-20 minut po zjedzeniu posiłku. Dlatego nie powinno się jadać do syta.



źródła zdjęć: pixabay.com


<<< Zobacz także: Dlaczego diety są nieskuteczne?


Helen G.

 

Loading...

2 Komentarze

  1. Avatar Marzena T (Mania) pisze:

    Bardzo fajny wpis. Ja się muszę zmotywować do odchudzania. Niestety ostatnio się zaprzepaściłam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powiadom mnie o kolejnym komentarzu przez email. Możesz również subskrybować ten wpis bez komentowania.